Hilfiger? Schuw je eigen naam niet

Je tijd ver vooruit zijn, omvallen en weer opstaan. Inmiddels is Tommy Hilfiger wereldberoemd. Laat je er door inspireren.

De Amerikaanse Thomas Jacob Hilfiger, beter bekend als Tommy, verkocht als 18-jarig jochie in 1969 hippe kleren. Hij ging weliswaar studeren, maar nog voor hij was afgestudeerd startte hij al zijn eigen onderneming. Laaghangende jeans waren zijn handelsmerk. Hij leek daarmee zijn tijd ver vooruit.

Voor de wind

Tien jaar later gaat hij failliet en wordt mode ontwerper in dienst van het merk Gloria Vanderbilt. In 1984 komt hij opnieuw met een eigen collectie, voor mannen en daarna gaat het hem eigenlijk voor de wind.

Hij wint prijzen, bouwt een goedlopend eigen merk op en kleedt niet langer alleen de man, maar houdt zich ook bezig met accessoires als tassen. Tommy Hilfiger tassen vormen inmiddels een groot deel van dit wereldbekende modemerk.

De naam

De kracht van een Tommy Hilfiger tas zit hem daarin dat het tegelijk designerswaardig is en stoer en functioneel. Zijn eigen beeldmerk laat hij graag zien en wie zo’n tas heeft, schuwt het dan ook niet de naam van de beroemde designer te dragen.

Eigenlijk heb je met een Hilfiger tas, of het nu een laptoptas of een rugzak is, een klassieker te pakken. Neemt niet weg dat het merk met zijn tijd meegaat en superhippe ontwerpen op de markt brengt. Daarmee spreekt het merk behalve Hilfigers’ eigen generatie, ook de jongeren aan.

Tas van Tommy

Wie het verhaal van het ontstaan van zijn imperium kent, kan zich er flink aan optrekken en laten inspireren. Nooit opgeven, je hart volgen, kwaliteit leveren en laten zien wie je bent. Al was het maar door je naam prominent op je product te vermelden. Zeker geen probleem als het tijdloze ontwerpen zijn die jaren meegaan. Dan is een tas van Tommy de investering dubbel en dwars waard.

(On)opvallend

Wat dus ooit begon met een vooruitstrevend ontwerp in de jeansindustrie, kreeg een vervolg in mode en functioneel en krachtig design. Neem een voorbeeld aan de My Tommy Mini Crossover Red. Een tijdloze tas met een opvallende kleur. Daarmee heb je het beste van twee werelden te pakken. De tas kan altijd, is oersterk en met de kleur ben je geen onopvallende verschijning. Je mag er wezen.

Wil je het iets meer bescheiden brengen dan heeft deze tas de oplossing. Het heeft namelijk een omkeerbare flap en die is donkerblauw. Ook niet verkeerd toch?

Full 2
Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Full 2
Full 2
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Full 2
Full 2
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!
Full 2
Full 2
Schrijf mee
Vertel jij graag mooie verhalen? Schrijf dan mee met de redactie van 50+
Full 2
previous arrow
next arrow
Scroll naar boven
Scroll naar top