Reclame

Ken jij dat nummer uit die reclame?

muziekmaand

Muziek als marketingstrategie, daar is reclame natuurlijk het beste voorbeeld van. Uit onderzoek van drs. Thijno Kramer is gebleken dat je een commercial meer waardeert als je de muziek erin leuk vindt én herkent. Muziek zorgt voor een grotere emotionele betrokkenheid en die emotie is belangrijker dan de boodschap zelf. Eigenlijk ook gewoon heel logisch. Passende muziek blijkt zelfs voor 16% voor meer effectiviteit te zorgen.

Tegenwoordig bestaan tv-programma’s van de commerciële zenders bijna uit meer reclame dan uit programma. De blokken worden steeds langer, alleen even plassen is niet meer genoeg om de tijd te doden. Als je je dan wilt onderscheiden met je reclame, doe je er als bedrijf goed aan om voor aansprekende muziek te kiezen. Natuurlijk moet de reclame zelf ook leuk zijn om naar te kijken, want alleen met muziek red je het niet, die is immers toch smaakgebonden.

We vonden een paar mooie voorbeelden van onderhoudende reclames met duidelijk herkenbare muziek. Ken jij ze nog?

Calvé: Muddy Waters – Mannish Boy

Even Apeldoorn Bellen: Roots Syndicate – Mocking’ Bird Hill

Cola Light: I just want to make love to you – Etta James

Dove: True colors

Postbank: 15 miljoen mensen – Fluitsma en Van Tijn

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Full 2
Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Full 2
Full 2
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Full 2
Full 2
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!
Full 2
Full 2
Schrijf mee
Vertel jij graag mooie verhalen? Schrijf dan mee met de redactie van 50+
Full 2
previous arrow
next arrow
Scroll naar boven
Scroll naar top